Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami
pracownicy | pokój | tel. |
---|---|---|
Marcin Dziewulski - Naczelnik - Geodeta Powiatowy | 01 | 126 |
Bartłomiej Sałaga, Anna Żurek, Marcin Skrzypiec | 02 | 122 |
Seweryn Kaźmierczak - Z-ca Naczelnika - Kierownik PODGiK | 03 | 119 |
Paweł Barlakowski, Rafał Zezula | 04 | 125 |
Teresa Pasicka, Halina Szewczak | 05 | 146 |
Anna Cieliszak, Natalia Smolira-Krawczyk | 06 | 121 |
Dorota Delikat, Joanna Kopiec | 07 | 128 |
Katarzyna Berent-Konaszuk, Justyna Waręcka | 08 | 127 |
Tadeusz Szewczak | 118 | 142 |
Marta Korszla | B | 173 |
Bartłomiej Sałaga - Oddział Zamiejscowy w Fajsławicach | 81 585 30 68 |
e-mail:
Jak załatwić sprawę? Kliknij tutaj.
Wydział zajmuje się gospodarowaniem nieruchomościami, wywłaszczeniem nieruchomości, realizacją zadań państwowej służby geodezyjnej i kartograficznej oraz scaleniami i wymianą gruntów.
Do zadań wydziału należy w szczególności:
W zakresie gospodarki nieruchomościami Skarbu Państwa:
- gospodarowanie zasobem nieruchomości Skarbu Państwa;
- pozyskiwanie opinii właściwych organów;
- ewidencjowanie zasobu nieruchomości zgodnie z katastrem nieruchomości;
- sporządzanie planu wykorzystania zasobu nieruchomości;
- składanie do sądów wniosków o założenie lub aktualizację zapisów ksiąg wieczystych;
- podejmowanie czynności w postępowaniu sądowym, w szczególności w sprawach dotyczących własności lub innych praw rzeczowych na nieruchomości;
- współpraca z organami, które na mocy odrębnych przepisów gospodarują nieruchomościami Skarbu Państwa i powiatu;
- prowadzenie spraw związanych z trwałym zarządem nieruchomościami, w tym przygotowanie decyzji administracyjnych i występowanie z wnioskami o ujawnienie zapisów w księdze wieczystej i operacie ewidencji gruntów;
- prowadzenie spraw związanych z użytkowaniem wieczystym, w tym oddanie nieruchomości w użytkowanie wieczyste, jego rozwiązanie i wygaszenie oraz przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności;
- prowadzenie spraw związanych z obrotem nieruchomościami, w tym m.in.:
- przygotowanie projektu uchwał rady lub zarządu;
- przygotowanie dokumentacji do uzyskania zgody Wojewody na dokonanie czynności cywilno-prawnych;
- przygotowanie dokumentacji niezbędnej do przeprowadzenia przetargu na zbycie, najem i dzierżawę nieruchomości;
- przygotowanie przetargów na zbycie, najem, i dzierżawę nieruchomości;
- przygotowanie projektów umów dzierżawy, najmu itp.;
- przygotowanie dokumentacji do zawarcia umowy notarialnej;
- prowadzenie spraw związanych z przekazywaniem nieruchomości na cele szczególne;
- prowadzenie spraw związanych z opłatami z tytułu wieczystego użytkowania, trwałego zarządu, ich aktualizacją, oraz rozliczaniami za nieruchomości;
- aktualizowanie bazy danych właścicieli, zarządców i użytkowników wieczystych;
- prowadzenie spraw związanych z wywłaszczeniem nieruchomości i ustaleniem odszkodowania z tego tytułu;
- prowadzenie spraw związanych z czasowym ograniczeniem sposobu korzystania
z nieruchomości; - prowadzenie spraw związanych ze zwrotem wywłaszczonych nieruchomości;
- prowadzenie spraw w zakresie ustalania wysokości odszkodowania na mocy ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych;
- udzielanie właściwym organom informacji dotyczących realizacji roszczeń repatriacyjnych;
- sporządzanie sprawozdawczości z zakresu gospodarki nieruchomościami;
- przygotowanie materiałów planistycznych do projektów budżetu powiatu i Skarbu Państwa;
- realizacja innych zadań w zakresie uregulowanym odrębnymi przepisami.
W zakresie gospodarowania nieruchomościami rolnymi i leśnymi:
- regulowanie własności osadniczych gospodarstw rolnych;
- przyznawanie prawa własności działki gruntu będącej w dożywotnim użytkowaniu;
- przeniesienie prawa własności działki gruntu, na której posadowione są zabudowania stanowiące odrębną własność gruntu;
- przekazywanie nieruchomości rolnych Skarbu Państwa do zasobu Agencji Nieruchomości Rolnych;
- przekazywanie w zarząd Lasów Państwowych gruntów Skarbu Państwa przeznaczonych do zalesienia;
- wydawanie zaświadczeń o posiadaniu gospodarstw rolnych;
- sporządzanie sprawozdawczości z zakresu gospodarki nieruchomościami rolnymi i leśnymi;
- realizacja innych zadań w zakresie uregulowanym odrębnymi przepisami.
W zakresie prowadzenia powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego:
- przyjmowanie zgłoszeń robót geodezyjnych;
- kontrolowanie posiadania przez osoby przez osoby wykonujące samodzielne funkcje w dziedzinie geodezji i kartografii odpowiednich uprawnień zawodowych;
- weryfikacja zbioru danych oraz innych materiałów przekazywanych do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego;
- wdrażanie i prowadzenie informatycznego sposobu przechowywania, aktualizacji i udostępniania danych z państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego;
- wyłączanie dokumentów z zasobu w celu przekazania ich do archiwum państwowego lub do likwidacji;
- tworzenie, prowadzenie i udostępnianie standardowych opracowań kartograficznych w postaci;
- mapy ewidencyjnej;
- mapy zasadniczej;
- realizacja zleceń na wydanie dokumentów z zasobu (wypisy, wyrysy i kopie map ewidencji gruntów oraz map zasadniczych) dla osób fizycznych i prawnych;
- prowadzenie osnów szczegółowych;
- bieżąca aktualizacja powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego;
- kontrola właściwego obiegu reprodukowania i wykorzystania materiałów geodezyjnych i kartograficznych;
- współpraca w zakresie Państwowego Rejestru Granic (PRG) oraz Krajowego Rejestru Urzędowego Podziału Terytorialnego Kraju (IPE) - aktualizacja i zasilanie bazy danych;
- uwierzytelnianie dokumentów opracowanych przez wykonawcę prac geodezyjnych lub prac kartograficznych
- pozyskiwanie, ewidencjonowanie, przechowywanie, udostępnianie oraz zabezpieczenie materiałów zasobu, odpowiednio z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego;
- tworzenie , aktualizacja i udostępnianie zbiorów metadanych infrastruktury informacji przestrzennej w zakresie swojej właściwości;
- prowadzenie, aktualizacja i udostępnianie danych zgromadzonych w rejestrze cen i wartości nieruchomości;
- współpraca i współdziałanie organu odpowiedzialnego za prowadzenie zasobu geodezyjnego i kartograficznego z innymi organami i podmiotami realizującymi zadania publiczne.
W zakresie prowadzenia ewidencji gruntów i budynków:
- wprowadzanie zmian w operacie gruntów, budynków i lokali w systemie komputerowym wraz z przygotowaniem zawiadomień do odpowiednich osób i instytucji o dokonanych zmianach;
- weryfikacja danych ewidencyjnych w zakresie zgodności tych danych z treścią dokumentów źródłowych oraz zgodności treści mapy ewidencyjnej ze stanem faktycznym w terenie;
- modernizacja operatu ewidencji gruntów polegająca na założeniu ewidencji budynków i lokali dla obszarów wiejskich oraz pomiaru granic działek i weryfikacji użytków w celu założenia i prowadzenia mapy ewidencji gruntów w systemie numerycznym;
- prowadzenie postępowań administracyjnych oraz wydawanie decyzji, postanowień i zaświadczeń dotyczących spraw związanych z prowadzeniem operatu ewidencji gruntów i budynków, wydawanie wypisów oraz wypisów i wyrysów z operatu ewidencji gruntów i budynków.
W zakresie koordynacji sytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu:
- przyjmowanie i rejestracja projektów sytuowania sieci uzbrojenia terenu przewidzianego do uzgodnienia na posiedzeniu narady koordynacyjnej;
- zawiadamianie, zgodnie z tematyką uzgodnień, instytucji branżowych o osiedzeniach;
- przeprowadzanie, a następnie wydawanie odpisu protokołu z narady koordynacyjnej zainteresowanym stronom.
W zakresie scaleń i wymiany gruntów:
- wszczęcie postępowania w sprawie scalenia lub wymiany gruntów oraz składanie wniosków do Wydziału Ksiąg Wieczystych Sądu Rejonowego o dokonanie wzmianki w księgach wieczystych lub zbiorach dokumentów;
- wybór rady uczestników scalenia na zebraniu wiejskim;
- ogłoszenie wyników oszacowania gruntów wchodzących w skład obszaru scalenia oraz rozpatrywania zastrzeżeń do przeprowadzonego szacunku;
- okazanie projektu scalenia lub wymiany gruntów oraz zapoznanie uczestników z zasadami obejmowania gruntów w posiadanie;
- komisyjne rozpatrywanie zastrzeżeń do projektu scalenia;
- zatwierdzenie projektu scalenia lub wymiany gruntów w formie decyzji;
- protokólarne wprowadzenie uczestników scalenia w posiadanie nowo wydzielonych gruntów;
- przeprowadzenia zagospodarowania poscaleniowego.